Lycka

 
Äntligen! Jag har nått mitt mål, och jag är så jäkla nöjd över mig själv!
Ingenting är omöjligt, och jag har endast mig själv att tacka.
 
I februari 2012 hade jag ett HBa1c på 72 (7,9), och jag sa till mig själv att det är nu eller aldrig som det här ska bli bra en gång för alla. Idag ligger jag på 55 (6,3) och det var målet jag och min sköterska satte när jag började.
Jag är så jävla bra.
Målet jag siktar på nu är att gå ner till 53 (6,1).
 
Det är svårt för andra människor att förstå hur det faktiskt är att leva med en sån här sjukdom, där man måste tänka på allt hela tiden.
Och så många gånger man känt att ingen lyssnar på en, förstår, eller ens kan sätta sig in i situationen.
Så många gånger det känts som att folk nästan skäller på en för att det är som det är, istället för att kanske fråga hur det är.
 
I år har jag levt med min diabetes i 18 år.
Och jag har ingen aning hur mitt liv skulle ha sett ut om jag inte varit sjuk.
Jag vet heller inte hur ett liv känns där man är frisk.
 
Det finns som sagt värre saker här i livet, och är ändå tacksam för att jag "bara" fick diabetes.
 
Just nu tänker jag i alla fall njuta av att jag lyckats med detta, som låter så lite för andra, men betyder så otroligt mycket för mig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Grattis till dej!!! Man ska aldrig ge sig,det lönar sig som du ser!!! Puss!!!

2013-06-29 @ 00:18:44
Postat av: Don Fabio

Jag tror du har gjort dig förtjänt av något extra...

...

2013-07-01 @ 10:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0