Kallt!


Jaha, då lägger vi ytterligare en helg bakom oss..
Men en mycket trevlig och bra helg. Även fast jag har jobbat.

I fredags var det julfest på grand med jobbet. Mycket trevligt, och roligt.. tyckte jag.
Alltid så när det är fester på jobbet, så lär man känna massa nya människor. Och sånt tycker jag är kul. Tex, på höstfesten, hade jag inte gått på den så hade jag aldrig lärt känna Niclas och då hade jag inte kunnat skoja (eller ska jag säga sköja) så mycket om rally, och då hade heller inte våran "Apelgren kväll" blivit av (som vi ska ha den 27:e).
Nä, så jag är bara positiv. Base!

Igår, jobbade jag, segt men men, överlevde det också. Åkte hem, tyckte det kändes lite kallt men tänkte inte mer på det, skulle duscha och då fick jag verkligen smaka på KALLT. Inget varmvatten alls! Gick in och kollade temperaturen och såg att den stod på 17 grader. Gick ut och kollade värmepanna, som var sten död!
Suck, suck, suck.. fick ringa pappa Kenta (som befann sig i sthlm) och förklara. Han sa att jag skulle trycka lite överallt, men absolut nada hände. Då fick farbror steffo komma upp och hjälpa.
Iallfall så blev det konstaterat idag att det var oljan som var slut. Så jaa, när jag kom hem idag efter jobbet så var det 13 grader (!).
Men sen fixade steffo lite, så nu börjar värmen komma åter i huset :)

Men iallfall, igår, så övertalade Jonnah mig att följa med ut. Var väl inte speciellt svårövertalad, ville inte va hemma heller när det va så äckligt kallt här. Kvällen var base, och ja, helt sjuk egentligen. :)

Ja, går inte att förklara kvällen, men den blev iaf mycket bättre än vad jag trodde den skulle bli.

-Du snodde min kudde inatt, ditt as
-haha, vart är du?
-Ehh på jobbet.. det sa jag ju

Haha!

Nä nu ska jag kolla Heartbreak hotel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0