Livrädd

Vaknade inatt runt halv två, att någonting "flaxade" i rummet, och tänkte direkt, att detta kan inte va nån insekt. Livrädd som jag blev ,gömde jag mig under täcket. Hörde att varelsen satte sig uppe vid min kudde nånstans, och jag stampade till med benen i sängen och hörde att det börja flaxa igen, sen blev det bara knäpptyst. Låg helt genomsvettig och rädd under täcket en stund, sen börjde jag leta efter telefonen för att få lite ljus. Satte igån både ljud och ljus på väckarklockan och telefonen för att få nån reaktion, men inget. Tillslut såg jag nåt litet svart som låg på marken, slängde överkastet över pch rusade ut ur sovrummet. Har sovit på soffan hela natten. Det lilla jag såg så såg det ut som en liten fladdermus.

Skickade ett sms till pappa imorse där jag skrev:
"Du måste komma hit nu. Nödsituation!!"
Varav pappa ringer förtvivlad och undrar vad det är.
Jag svarar "Jag tror det är en fladdermus i mitt sovrum"
Pappa: ..."hahaha!"

Sen säger han att jag får ta bort den då, och jag svarar "NEJ ALDRIG" och han undrar vem som ska göra det och jag svarar "DU!"

Snart kommer pappa och ska undersöka saken..
Får se om jag kan ta nån bild på´t...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0