ahum

Då är det freeedagsmys.... or not.


Kom att tänka på att man ofta tänker tillbaka på barndomen, att, "åh det var så lättare när man var liten bla bla..".
Jag kan säga, visst jag håller med, men längtar inte tillbaka till själva skoltiden.
Jag fick alltid bli en sån som "skulle ta hand om alla". Minns speciellt när min lärare sa till mig i, kanske 5.e klass...
"Du kan väl se till att hon är med, du är ju bra på sånt.."
Vadå jag? Varför skulle alltid jag behöva göra, och fixa allting hela tiden! Var väl allas ansvar att se till att alla var med.

Och det slutade inte i högstadiet heller. Var den ena sur på den andra, så fick man alltid stå emellan och man försökte göra det bästa av situationen. Men vem var det som fick skiten i slutändan ändå? Jo JAG, fast jag inte gjort annat än att försökt få alla att trivas och bara vilja umgås med varandra.
Jag kanske låter lite bitter, och ja, det blir jag när jag tänker tillbaka på det.


De enda skolåren jag kan minnas med mest glädje är faktiskt gymnasiet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0