Larm

Igår tänkte jag att  jag skulle ta mig en tur ut till pappa, för att hämta lite ståltråd osv..
Kommer ut, ser att dörren är upplåst men tänker... "pappa kan ju inte vara hemma, är ju ingen bil på gården.."
Insåg snabbt att han förmodligen åkt iväg och glömt att låsa den dörren, OCH insåg att han larmat.
Grejen är att man ska ha 1 minut på sig innan larmet går igång.

Det gjorde det ju INTE för mig kan jag säga. Hann mer än knappt ut till köket innan det började tjuta. Och inte dåligt det lät heller, fy fan, hade ju kunnat vara hörselskadad vid detta laget.
Ringde iallfall pappa eftersom jag inte fick upp luckan och kunde larma av, och fick nästan panik av detta jävla ljudet!
Tillslut gick det väl iallfall min väg. Ringde upp pappa igen och sa att han glömt låsa, och det va väl tur att jag åkte ut så att detta upptäcktes.

Fick senare höra att samma sak hänt syster när hon skulle hem till pappa. Larmet gick igång och hon ringde pappa.
Och allt för den jävla luckans fel!

Så den inbrottstjuv som orkar vara kvar i det ljudet... då är man fan inte dålig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0