Freda - Erika

 

Jag kan höra din röst
stiga som gnistor från en eld
Bortsvept igen
svävande mellan dröm och verklighet
Kan höra din röst
och jag känner igen denna vilsenhet
som finns där hos var och en
Resan den har varit lång
dina ögon berättar för mig
om alla år av ensamhet
sökande tryggheten


Erika bär på en dröm
att kunna måla en bild av sig själv
Fånga den som finns gömt i en djungel av ideal
Stjärnorna lyser ikväll bortom dess ljus en evighet
Hos oss finns också en rymd lika djup
lika djup


Vi går sakta genom natten
och byter tankar om livets hemlighet
Försöker att hitta fram
till nå't som verkar riktigt och sant
När du frågar mig vad som är meningen
har jag inget enkelt svar
men jag kan följa dig här längs den stora vägen ett tag


Erika bär på en dröm...


Svävande mellan dröm och verklighet
i den förklädnad livet tvingat på
Jag önskar att du ska finna din egen verklighet
att du nån gång kan säga
jag lever mitt eget liv

Erika bär på en dröm...


Svävande mellan dröm och verklighet
Vill jag tro att du ska hitta hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0